Julen som varit.

Tänkte att jag skulle blogga om julen i lugn och ro, en dag i taget. Men nu är den över och massa annat står snart på schemat så det får bli ett sammanfattande julinlägg.

Julafton:
Strax före 12-slaget den 23e december hoppade vi in i bilen för att åka en liten sväng. En liten sväng till mina vänner. För att tomta. Om de blev förvånade och glada på julaftonsmorgon när det stod en julstrumpa utanför deras dörr :)


På julafton sedan bar det av till P's syster för firande. På vägen dit började flingorna singla och sedan snöade det hela dagen och kvällen. Lite magiskt. Hur länge sedan var det inte man upplevde snö på julafton?
Juldagen:
På juldagen åkte vi hem till min mammi för att fira, glömde givetvis kameran. Jag hade nackspärr och var skittrött och inte alls sugen på kvällens festligheter som väntade. Men jag pallrade mig iväg och kul hade vi. Väl inne på krogen dansade vi till klockan 03.

Annandag jul:
På annandagen var det dags att åka till pappi och hans M för att fira och äta kalkon. Att han kan den där kocken, mums!
Vi hade även där julklappsutdelning. När allt var över började jag frysa något enormt. Och inom loppet av två timmar låg jag hemma på soffan med kläder, täcken, frossa och feber.

Igår och idag har jag bara legat i soffan med mina nya rosa mysbyxor och datorn på magen.
Febern har nu släppt, kräksjuk var jag nog inte heller för höll mig till en gång, tack och lov. Vaknade med en hals svullen som en melon i morse, men (peppar, peppar) den verkar också ha lagt sig.
Ligger nog kvar i soffan resten av dagen, för imorgon vankas jobb - t.o.m. torsdag, och så har jag en nyårsfest att ägna några tankar då vi ska vara här.
Himlen har antagit en svag rosa nyans, matchande mina brallor och jag tackar för mig. Ska peta nåt i magen och hoppas på att återkomma imorgon.
God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: marie

vilken fin resume av helgen vännen!

hoppas verkligen att din förkylning är påväg bort. Min har inte riktigt fått fäste än och hoppas verkligen inte att den får det heller.

kram

2008-12-28 @ 15:56:05
URL: http://mariejohansson74.blogg.se/
Postat av: Caroline

Svar: näe man har ju så mycket annat för sig dom här dagarna :) hehe ja jag har ju det, väldigt rött :P hehe tack :D



du ser ut att ha haft en mysig jul! :)

2008-12-28 @ 16:07:58
URL: http://carolinerosen.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack :)



Härliga bilder :) Vad har du för dig annars nu sista dagarna av året? :) Nått skoj inplanerat till nyår? :) kram

2008-12-28 @ 16:34:49
URL: http://ellee.devote.se
Postat av: Camilla

Ditt inlägg är klockrent, gillar vad jag ser och gillar vad jag läser. Alltid lika fint. Hoppas du kan hjälpa mig lite i photoshop lagom till nyår. Dock verkar du ha en hel del planer även då men glöm inte ta hand om dig gumman! De är trots allt nyår. Ta hand om din hals. sug stresils. Halsontsbästavän!



Tack vännen, gör mitt bästa här hemma. Nu ska jag fixa lite mat. håller hör hur det puttrar på spisen. Nä inte putte, utan puttrar. flin. Försöker vara lite rolig! Hurra för mig. Lr inte. puss

2008-12-28 @ 19:48:15
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Umma

Din julhelg ser ut att ha varit mysig trots allt!



Haha, så du är en sån som skyller glaskrossning på andra? Dålig människa :-P Fast du vinner nog ändå eftersom jag är för lat att återvinna glaset i rätt container. Dumma dumma mig. Men papper återvinner jag iallafall rätt så det kanske jämkar upp?!

2008-12-28 @ 22:02:24
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ser ut som du med haft en riktigt mysig och härlig jul med massa roligt :) Usch då med feber och frossa bara :( Jaadu av tomten fick jag pengar, saker till lägenheten, mysig morgonrock, parfym, smink m.m :)



Snart nyårsafton nu!

Kramar söta :)

2008-12-29 @ 15:54:06
URL: http://unreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0