Handikappad.

Efter 2 veckors funderande över vad det är för hyresvärd vi fått som aldrig hör av sig, lyfter jag återigen luren.
Då visar det sig att det inte alls är hennes fel att det drar ut på tiden, utan den nuvarande hyresgästen. Han måste nämligen skicka in kontraktet och säga upp lägenheten, vilket hon talat om för honom. Han måste ha glömt.

Ska det nu ta yttligare 2 veckor tros, innan allt är klart? Jag känner mig fullkomligt handikappad!
Vi kan inte börja flytta in, trots att lägenheten nu står tom, inte heller börja köpa grejer innan kontraktet är påskrivet(för säkerhets skull) , vi kan inte adressändra, eftersom vi inte har något datum, inte heller beställa bredband. Vi kan inte göra något annat än att vänta. Och yttligare vänta.                  Jag hatar att vänta.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Nu blir det jobb och direkt efter det personalmöte.
Och sen äntligen, får jag åka hem. Hem till min mammi, som jag inte träffat sen i torsdags kväll.

Har ju glömt bort att gratulera min pappi! Han och hans M förlovade sig i Paris igår. Grattis!
Tänk att båda mina föräldrar nu har förlovat sig för första gången, med bara några veckors mellanrum.
Jag önskar dom all lycka!

Kommentarer
Postat av: UmmaGumma

Åh min erfarenhet av över 20 flyttningar säger mig att det är oftast de "gamla" hyresgästerna som är konstiga - Inte hyresvärden. Lycka till - Håller tummarna!

2007-05-02 @ 21:28:29
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Det är farligt att fråga pojkvänner om råd när det gäller sånt där. :-) Likadant med filmer. Börjar man vela är det OMÖJLIGT att välja.

2007-05-03 @ 13:30:32
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: Karin

tack:) ha en fin dag!

2007-05-03 @ 14:51:03
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0