Grå torsdag, grå Pauline.

Imorse när jag stog på jobbet och kikade ut på huset mittemot verkligen lös det upp, jag blev bländad, det bara skrek gult - SOLEN! Det är helt ofattbart vad glad man blir av att bara få se en liten skymt av den. För det var allt det blev. Någon timme senare när jag återigen tittade ut - mulet och regn. Grått. Som vanligt. Precis som jag.
Men all snö är ju nästan borta nu iaf, så lite hopp om att våren är på gång får man ju.

Anyway, lite halvgalen vecka har det varit. Min stägningsvecka har änsålänge inte resulterat i en enda stängning! Igår morse blev jag väckt av telefonen 06.30 och bads vara på jobbet senast om en timme. (Och då mina vänner ska vi inte glömma att själva bilresan tar 30 minuter, att jag inte hade packat till älsk som jag skulle till efter jobbet och att jag inte hade duschat och kände mig som en smörbytta i huvvet) Men det var bara att skutta upp, slänga ner ett ombyte kläder och fräsa iväg till jobbet i 120km/h :P Landade på jobbet ca 07.20 iaf och slängde på mig ett hårband för att dölja mitt otvättade hår. Vissa dagar är man glad över att inte behöva se bra ut på jobbet.

Idag blev det inte heller någon stängning som sagt, utan jag slutade halv fem och hade bestämt mig för en shoppingrunda. Vilket tyvärr endast resulterade i en parfym och öronhängen.
Fakta: Jag behöver verkligen kvinnligt sällskap när jag ska shoppa! Jag är så sablars osäker. Plus att ingenting i Jönköping känns speciellt lockande. Jag behöver hitta en stil. Min stil! Men hur lätt är det när man bara använder "vanliga" kläder till och från jobbet i stort sett. Jag är ju knappt ute på helgerna ens. Utan antingen jobbar jag eller skruttar runt hemma i mysisar.
HJÄLP MIG!!
Innan jag förgås :(

ps. Ikväll hejjar vi på Hv71 med Davidsson och grabbarna som som alltid innan hemmamatch kommer till jobbet och tar en kopp kaffe (och ibland nån liten onyttighet).  Hv71+Bernards City=vinst?!

Kommentarer
Postat av: hanna

vilken tid brukar dem titta in? ;)

2007-03-08 @ 19:39:40
Postat av: Erica

Tack! ^^ hoppas din dag har varit underbar! :D

2007-03-08 @ 19:59:29
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: pauline

Hanna: Tjaaa.. idag kom dom runt fyra.. håller inte direkt koll på de.. vet inte ens att dom har match förens dom dyker upp:P haha

Erica: Mjaoo.. dugit har den väl gjort iaf.. men tack=)

2007-03-08 @ 20:25:15
URL: http://barap.blogg.se
Postat av: Karin

ja det är härligt att vara ute å springa.. jag tävlade ju medel och långdistans /friidrott hela min uppväxt, så blev många plåsamma långa träningspass då.. nu är det skönt att bara vara ute och springa själv:)

2007-03-08 @ 20:37:16
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Karin

ja det är härligt att vara ute å springa.. jag tävlade ju medel och långdistans /friidrott hela min uppväxt, så blev många plåsamma långa träningspass då.. nu är det skönt att bara vara ute och springa själv:)

2007-03-08 @ 20:37:26
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Erica

Detsamma! :D smyger bara in här för att berätta om filmen ^^

2007-03-08 @ 22:06:59
URL: http://yulla.blogg.se
Postat av: s

Hahaha, näää inlägget var från igår ju :P men nu är det däremot läggdags för min del, nattinatti!

2007-03-08 @ 22:51:44
URL: http://sannibanni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0