Feber.


Då var det alltså dags igen. Förkyld. Feber. Även om feber enligt mig inte är feber om man inte har över 38 grader. Måste vart P's systerdotter som smittade mig i söndags när vi satt barnvakt. För det var ju mest jag som fick passa henne. Medans P lugnt satt kvar i soffan och kollade på Hv, flög jag som en jojjo upp och ner ur soffan och försökte förstå vad lilla H ville. Inte så lätt när hon bara säger kom och drar med en in på toan, men sen varken vill dricka eller tvätta tutten.
Men höjdpunkten var nog ändå när hon gick och hämtade en ny blöja och våtservetter och gick in till sängen, sa bajs och la sig i blöj-bytar-ställning. Jag och P tittade på varandra och bröt ut i ett asgarv. Ska vi byta blöja? Efter minuters försök att få varandra att göra det beslöt vi oss tillslut för att försöka, tillsammans. Av med byoxor, av med blöja. Och gissa vad! Inget bajs. Jädra unge! Men men, nu vet vi ju hur man gör. Kan vara bra inför framtiden. (Dock inte en snar framtid!)

Haha, ungar va?! Jag säger då det. Nu ska jag snora vidare och försöka uträtta nån nytta här hemma på min lediga dag. Later.

Kommentarer
Postat av: Karin

usch.. KRYA PÅ DIG!!!

2007-03-20 @ 11:47:31
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0