Det händer inte mig!

Det är ondska. Det drabbar bara andra. Inte mig, inte någon i min närhet. Vi behöver inte sånt! Vi har haft bekymmer i livet så det räcker. Speciellt hon. Hon borde få belöning. Inte straff.

Och här kommer jag och glider fram på ett bananskal (har fått massa oväntade pengar, ska flytta hemifrån, känner att allt börjar se ljusare ut), medans hon blir straffad. Om man nu kan kalla det straff!? Sablars jäkla otur kanske är bättre?

Det är inte helt säkert än. Så hopp finns det. Men läkarna tror, och dom borde väl kunna sin sak?!, att det är cancer.
Det är obegripligt. Det blir svart, tomt. Inga tankar finns, samtidigt som de trasslar in sig i sig själva.
Det händer inte mig!

Kommentarer
Postat av: jen

nej nej nej. Sånt där är ingen värd. Ingen alls. Jag håller tummarna för henne och hoppas att de inte har rätt. :(

2007-05-15 @ 22:33:41
URL: http://jojsi.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Hur hemskt det än är så hoppas jag inte att du tar på dig hennes bekymmer och gör dig själv olycklig. Kanske låter konstigt? Naturligtvis menar jag inte att du inte ska känna medlidande, sorg och smärta över det, men samtidigt måste du kunna UNNA dig själv att det går bra för dig. Må kanske kännas orättvist men om man skulle ta på sig andras känslor hela tiden finns bara olycka kvar.
Var glad över dina framgångar - glöm inte det mellan varven! Kram på dej!

2007-05-16 @ 18:23:18
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Ja, som tur är så finns det ju mycket skickliga läkare och kirurger i detta land. Får dom bort cancern och konstaterar att det var godartat - Ja då kan man inte bli lyckligare!
Jag sänder dig varma tankar hursom och hoppas på det bästa.

Ja, det var ungefär 10 minuters skrivande så kallad Brainstorming. När jag sedan läste upp vad jag skrivit nickade tjejerna bredvid mig instämmade och kände igen sig i allt. När dom sedan läste upp sina listor satt jag och nickade till allt det andra jag inte tänkt på. Komplex sjukdom, som så många andra psykiska sjukdomar.

Ha en skön röd dag!

2007-05-17 @ 13:04:26
URL: http://ummagumma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0