Helvetet brakar loss!

image130
Klockan tolv släpps dom ut. Som djur i bur kommer dom springandes, i samlad trupp. Exakt några minuter över tolv står de där och stampar i kassakön, som växer sig längre och längre -kontorsråttorna. Sallad efter sallad efter sallad. Det tar aldrig slut. Man står där som en robot:
-Kan jag hjälpa nästa? /Hej.
-Kyckling, räkor eller de två nya (pekar)
-Vill du ha nån dressing till salladen?
-Dom står precis jämte dig där på en lapp.
(pekar om de inte ser, vilket de oftast inte gör)
-Vill du ha smör till brödet?
-Var det bra så?
-59 då tack.
-Tack.
-Å 41 tillbaka där.
-Tack så mycke. Hej då.

Och så börjar det om igen, och igen. Det värsta är när kön är till dörren och man får en såndär tröööög, lååångsam kund. Som för det första inte kan betämma sig, och för det andra pratar lika segt som om hon/han hade kola i huvvet. Puuh, galet. Jag lääängtar efter min semester! Jag vill inte se en sallad till!


Har avreagerat mig lite nu iaf, genom att baka biscotti till pappa, men som nog skulle bakats i varmluftsugn.. för när färgen var lagom var de fortfarande kladdiga innuti - vilket resulterade i ett halvbränt resultat. Jaja.

Kommentarer
Postat av: Karin

tack:) ha en fin kväll!

2007-06-20 @ 19:07:15
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: alicia

hehe, det låter roligt xD ha en bra dag!

2007-06-21 @ 08:43:16
URL: http://aliciaaa.blogg.se
Postat av: Hanna

haha! jag känner verkligen igen det där! sallad efter sallad. Jobbade på ett liknande ställe innan jag flyttade hit.
Ja almanackan är bara uppbokad med massa roliga saker som tur är! Det känns som att sommaren kommer att flyga iväg i rasande fart!!! Nu blir det midsommartårta på jobbet :)
Ha en härlig midsommar! Kram

2007-06-21 @ 13:51:56
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se
Postat av: jen

Det där är galet.. men kanske beror det på att bernards har godaste maten i stan (city). Och du, du är värd att längta till din semster! Ha nu en strålande midsommar till att börja med. :)

2007-06-21 @ 22:52:29
URL: http://jojsi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0