Polisen ringer på.

Igårkväll hände något märkligt. Obehagligt.
Polisen ringde på dörren. En man i vår trappuppgång har avlidit. Polisen sa att man hört ifrån honom (eller om det va sett honom?) den 7e juli, och han hittades död den 12ejuli. Så polisens fråga till oss var om vi sett mannen dagarna emellan. Det hade vi inte. Inte som vi lagt på minnet i alla fall. Möjligen hejjat i trappen men inte mer. (Vi gör inte mer med våra grannar, för vi ser dem nästan aldrig.) Han frågade också om vi sett någon gå in i mannens lägenhet. Det hade vi inte heller. Han tackade för sig och ringde på nästa dörr.

Nu, så här i efterhand, ploppar det upp hiskligt många frågor i mitt huvud. Hade mannen blivit mördad? Avled han på ett naturligt sätt? Hittade man honom död i hans lägenhet eller någon annanstans? Hur många dagar har han i så fall legat död här i huset utan att någon märkt något? Det måste ju ha luktat? Vilken tid på dygnet hände det? Om det var mord, på dagstid, kan vi få lås med portkod då? Vad händer med hans lägenhet? Blir den ledig? Kan vi ta den? Vill vi ha den? Kan man ringa någon och fråga? Hur ska vi få veta vad som hänt?

När jag kom hem från jobbet förut, stod en bil med släp under mannens balkong. Några personer höll på att tömma lägenheten.

Jag tycker det är så läskigt, obehagligt. Att man inte vet vad som hänt. Att man inte var kvick nog i hjärnan igår att man frågade polisen. Jag bara stod där som ett förvånat fån och höll i Doris för att hon inte skulle springa ut. Såg nog allmänt chockad och förvirrad ut. Och när alla frågor kom till mig, då var polisen borta för längesedan.



R.I.P  C. Sundberg.

(Bilder jag tog igårkväll efter att chocken lagt sig)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Usch! Det där lät väldigt läskigt, alltid tragiskt med bortgång. Hoppas han får vila ifred. Jag har nog också fått en ordentlig chock om polisen hade plingat på vårt dörr. Sötnos då, ja men vad bra att du håller mig uppdaterad. Passar alldeles utmärkt, då kommer jag vara ledig och det är ett måste för en fika. DU och jag! Vart ska ni nanna över någonstans? Marina Plaza? Lr kanske något annat. Jag tar vara på vart enda timme, håller på att smälta maten nu och om en stund ska jag lägga mig på soffan och stanna där resten av kvällen. Kramar i massor

2008-07-17 @ 18:24:01
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: caroline

hehe tack :) riktigt fina bilder du hade tagit också :)



tack. hoppas din kväll blir kanon med! :)

2008-07-17 @ 18:34:10
URL: http://carolinerosen.blogg.se/
Postat av: Sara

ååå lyllo dig med semester=) ha så skönt å jag håller en tumme för dig i lottningen i morgon;)

kram

2008-07-17 @ 21:19:44
URL: http://flippaut.blogg.se/
Postat av: Sassy

Usch, vad obehagligt!

2008-07-18 @ 09:21:00
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nu finns svaren i bloggen :)



Usch så obehagligt, man blir så ställd när det händer såna saker i ens omgivning.

2008-07-18 @ 14:29:39
URL: http://pancaakes.blogg.se/
Postat av: a n n a

fy så hemskt...usch för o vara ensam på ålderns dagar.

fina bilder iaf:)

2008-07-18 @ 15:34:45
URL: http://annaoting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0