Mörker

I morse när jag vaknade, tidigare än tänkt, och skulle bege mig ut på min morgonpromend, också den tidigare än tänkt, såg jag på termometern att gradantalet, för första gången på länge, låg under nollan.
Och trots att klockan var åtta, var det fortfarande bäcksvart ute. Det här blir inte kul.
Men när jag kommer utanför dörren möts jag av en helt behaglig temperatur och frisk luft. Inte den där tunga, blöta luften vi vid det här laget så väl känner igen, utan klar, frisk luft. Härligt.
Och när jag kommit en bit, tittar jag upp mot himlen och ser hur dom tunga, mörka molnen sakta drar sig undan. Och fram träder en blå himmel. Jag ser även hur några av de mörka, tunga molnen antar en svagt rosa färg. Solen. Jag kan andas, äntligen! Allt blir plötsligt så lätt. Idag kommer att bli en bra dag!

Men när jag närmar mig slutet på min promenad tittar jag upp igen. Den blå himlen är som bortblåst och de tunga, mörka molnen vilar återigen på mina axlar. Den behagliga temperaturen känns kallare än nånsin. Nästan isande. Vad hände? Var tog glädjen och lättnadskänslan vägen? Finns det ingen vädergud? Det blir nog inte ljusare än så här idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, får skynda mej att byta då :D

2007-01-11 @ 14:24:25
URL: http://hakunamatata.blogg.se
Postat av: Eurica

sånt fint inlägg! låter så poetiskt .. men visst är det irriterande att himlen är lika mörk när man vaknar som när man gick och la sig! ;/

2007-01-11 @ 18:09:03
URL: http://leeeah.blogg.se
Postat av: pauline

nathalie: haha aa, du får göra det (;

eurica: tack:D ja, verkligen dötrist! man är ju trött heela tiden! Fy!

2007-01-12 @ 08:36:31
URL: http://barap.blogg.se
Postat av: usch

ne usch för mörker

2007-01-29 @ 21:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0