Jag kan inte sluta...

förvånas över hur otroligt korkade folk kan vara!
5 min före stängning, när jag är i full färd med att sopa golvet och Sandra håller på att ställa upp stolarna, då kommer det in en dam och frågar när vi stänger. Klockan sex svarar jag. Okej, fem minuter.. då hinner vi väl komma in och fika?! Jaa, om ni tycker att ni hinner det, svarar jag trevligt. Jaa, fem över kanske vi är klara, det går väl bra!? Det kan vi väl göra, komma in och sätta oss?! Jaaa, svarar jag lite tveksamt. (Visst kan man komma in och sätta sig en snabbis, vi har ju faktiskt öppet till klockan sex, men hey, jag menar, det tar ju säkert 5 minuter för dem att bestämma sig för vad dom vill ha, och betala. Då är klockan sex - vi stänger. Vi vill väl också komma hem! Inte stå där och vänta på att de ska fika klart, efter stängning!?)
Har jag fel? Inte går man väl in i t.ex. en klädaffär, 5 min före stängning och går in i ett provrum? Det gör man väl inte? Eller gör man? Är det bara jag som är finkänslig? Hade du gått in? Har jag så fel? Hjälp mig!

Och på tal om fel, hur fel känner man sig inte när det kommer in ett gäng tyskar (eller vilka utländska som helst) och man står där som ett frågetecken och inte fattar ett piss? Haha, otroligt fel kan jag lova! Ojoj!

Men bland alla dessa fel ska vi väl kunna klämma in ett rätt också!? Davidsson och grabbarna som alltid kommer in före match och tar en kopp kaffe, ibland även en mazarin eller chokladboll (Jodå Mårts, dom unnar sig dom också!) det kallar jag rätt! Bernards kaffe leder Hv71 till framgång! (Tror jag..? Dom ligger väl bra till..?) Men enligt hemsidan är det inte match förens imorgon - borta. Dom laddar i god tid! Hejja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0