Hurtigt

Ojo, i morse kom jag allt iväg på min promenad! Hurtigt! Men åh så motigt. De 2 första kilometrarna var inte nådiga kan jag lova. Motvind och regn som piskar en i ansiktet. Det fick mig att undra vad i helsike det var som gjorde att jag la tillbaka mössan i lådan innan jag gick? Idioti.
De 2 sista kilometrarna däremot var vänligare, medvind eller lä. -skönt.
Men det kändes ändå lite motigt. Detta väder. Det verkligen tynger ner en. Det tynger ner hela ens omgivning. Det känns som man bär på en börda, tyngre än nånsin. Ständig trötthet, man blir lätt irriterad, har inte motivation till något. Det är så att man knappt minns när man såg sol och en blå himmel sist. Skandal. Näe, jag tror Sverige behöver lite solsken, så vi vaknar till liv och blir lite piggare.

Jag avslutade i alla fall min promenad med en rejäl frukost! Frukosthjärtan (riktigt goda faktsikt, bra initiativ mammi) och en fralla från jobbet. Gott.
frukosthjärtan



Jag tror nog det var mitt bubbelbad igårkväll som gjorde susen. Jag har inte riktigt nerver till att ligga länge, men att bara få sänka ner kroppen i denna värme, med endast några ljus som lyser upp - det var behövligt! Att jag sen använde bubblorna jag fick av Sandra i julklapp gjorde ju inte saken sämre. Spa -anti stress. Och vilken doft! Underbart!
Och som om det inte räcker är jag ledig idag. Så himla skönt! Och så kommer älsk ikväll. Ännu bättre! En ganska bra tisdag med andra ord.


Jag får passa på att njuta för sen består resten av veckan av jobb -eftermiddag/kväll + lördag. Inte det roligaste, men vad gör man. Får ju jobba förmiddag nästa vecka igen. Tur att jag har ett roligt jobb (:

Näe, nu måste jag gå och hänga lite tvätt. Ha det bra alla. Och Sandra, min nyopererade vän -krya på dig! Vi har Gbg som väntar ;)
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0