Hemkommen -så gott som

Ja nu är jag hemma (eller hos älsk iaf) efter en underbar helg i Göteborg!

Fredag
Efter tips från receptionisten hamnade vi på en konsert med Melody Club. Men att det var konsert visste vi inte förens vi kom dit. Det var himla nice iaf. Vi lyckades tom ta ett kort på oss och sångaren Kristofer Östergren WöowWöow! Det tråkiga var dock att de flesta gick därifrån efter konserten, då det var en halv timme kvar till nattklubben skulle öppna. Men mot våra förväntingar kom det inte tillbaka så värst mycket folk. Men vi gjorde det bästa av saken och hade kul ändå. Och när våra ben inte orkade dansa längre begav vi oss tillbaka till hotellet, efter en extra sväng förbi donkan. Man har ju en tendens att bli så kallat fyllehungrig.

Lördag
Upp vid nio, underbar hotellfrukost, duscha och göra oss iordning-> shopping!
Träffade mammi och hennes..pojkvän (eller vad man ska kalla det?) och blev ditbjudna på middag senare på kvällen. Anlände väl ca klockan 20, och i väntan på maten slog vi på melodifestivalen, som sändes från Jönköping, som vi lämnat bakom oss i helgen. Och jag måste säga, fjasko! Var det en bra låt med?
Till maten kom sen en av mina nya systrar, hennes pojkvän och en kompis till henne och gjorde oss sällskap. Himla go tjej alltså! Kunde jag inte fått henne som syster från början?
Efter vin, bakpotatis, kött, grönsaker och bröd (och maaassa prat) bar det av tillbaka till hotellet där vi dödströtta (efter en hel dags shopping och kvällen föres dans) somnade bums

Söndag
Upp tidigt, ännu en hotellfrukost, packa och dags för ännu mer shopping! (Ja, det blev lite shoppat idag också.
Framåt två var vi på väg hemåt. Stannade och åt, svängde förbi lager157. (Bra tips för den som gillar lager: Kom dit klockan fyra en söndag eftermiddag! Det är så gott som tomt i butiken och man kan i lugn och ro ta sig igenom alla kläder på den kvarvarande timmen av deras öppettid.) Hur bra du vill!
Blev avsläppt i bottnaryd, där min granne plockade upp mig, åkte till bankeryd och kollade på en bil och landade slutligen hemma klockan 19. Packade om mina väskor och halv åtta bar det iväg till älsk i den nyinköpta bilen. Ja, jag har gjort åt en hel del pengar i helgen!
Även om bilen inte är betald ännu. Men den ska bli betald! Trots att min granne promt ville ge den till mig i födelsedagspresent (drygt 5 månader för tidigt) Men det går jag INTE med på! Han kan ju inte ge mig en bil bara sådär! Nej ohnej!
Och nu väntar sängen. De ringde från jobbet innan och frågade om jag kunde jobba heldag imorgon. Jag sa ja. Så nu blir det 7-19 x2 denna veckan. Jag är redan dödstrött. Godnatt.
    

Kommentarer
Postat av: jen

Låter som en uunderbar helg! :D Fortsatt trevlig tisdag!

2007-02-06 @ 11:51:14
URL: http://jojsi.blogg.se
Postat av: pauline

Jen: Ja det var det också(: Tack detsamma!

2007-02-06 @ 12:29:47
URL: http://barap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0